باز تجاوز گروهی به یک زن در ملارد کرج در صدر اخبار است. خدا را شکر ما ایرانی ها اگر در کار های گروهی ضعیفیم در این یک فقره ظاهرا خیلی هم بد نیستیم. مغرور از این روحیه ی تعاون در مملکت آقا امام زمان اخبار را دنبال می کنم .می رسم به هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد موج سوم شیوع ایدز در ایران و بخصوص در زنان که از راه تماس جنسی منتقل می شود. لابد این هم از توطئه های استکبار جهانی است. می روم ای میل هایم را چک کنم که می بینم دوستی آمار زیر را برایم فرستاده که بر اساس تحقيق بعمل آمده توسط وزارت بهداشت با پرسشنامه ها بدون نام در خصوص مسائل جنسي استخراج شده است. البته انتظار ندارم این آمار منتشر شده باشد تا بتوان صحت و سقمش را محک زد، این جور آمار معمولا درز می کند. اگر این آمار درست باشه باید از رهبر معظم و علمای قم و روحانیون و فضلا که این سالها فرهنگ اسلامی را در این جامعه نشر دادند تشکر خاص بشود. چون اگر رییس کاباره ی مونت کارلو و جمعی از پا اندازها تمام تلاششان را می کردند نمی توانستند چنین امت همیشه در صحنه ای راتربیت کنند و چنین سربازان امام زمانی تحویل جامعه بدهند. آمار خود گویاست. قضاوت را به شما وا می گذارم:
سکس در ایران
26 سهشنبه ژوئیه 2011
Posted scarlet
inطي دو سال گذشته سه ميليون و هشتصد هزار لارجر باكس در ايران فروش رفته است (لارجر باكس وسيله اي براي افزايش طول آلت جنسي آقايان است).
طي سه ماه فعاليت غير قانوني فروش آلات مصنوعي توسط شركتهاي فروش اينترنتي يكصد و چهل هزارآلت مصنوعي مردانه و 92هزارآلت مصنوعي زنانه بفروش رسيده است.
طي 2 سال گذشته چهارصدو چهل هزاردستگاه شنود و دوربين هاي مخفي خريداري شده است (كه نشان از عدم اطمينان به فعايتهاي درون خانه و محل كار و يا تلاش براي اطلاع و ديدن مسائل خصوصي افراد ميباشد) .
طي دو سال گذشته بالغ برسي و دو ميليون انواع قرص هاي تقويت قواي جنسي در ايران بفروش رسيده است.
در دو سال گذشته 241000عمل زيبائي سينه انجام شده است.
در دو سال گذشته 64000عمل زيبائي بر روي باسن صورت گرفته است.
در دو سال گذشته بالغ بر 78000عمل سقط جنين غير قانوني صورت گرفته است.
تقريبا 35درصد دختران قبل از ازدواج بكارت خود را از دست ميدهند.
در يك سال گذشته 68هزار عمل ترميم پرده بكارت صورت گرفته است.
در هر روز 3پرواز به تايلند انجام ميشود كه صرفا جهت مسائل سكسي ميباشد.
در هر پرواز به كشور امارت حدود 20درصد خانمها براي سكس و درآمد به آن كشور مسافرت ميكنند.
حدود 11درصد فاحشه هاي كشور امارات دختران ايراني هستند.
حدود 21درصد دختران دانشجو براي تامين شهريه دانشگاه خود معمولا به سكس روي مي آورند.
حدود 36درصد خانمهاي شاغل در شركتهاي خصوصي ، مطبها و مغازه ها با كارفرمايان خود ارتباط جنسي دارند.
حدود 6درصد دختران دانشجو با استادان خود جهت نمره ارتباط جنسي برقرار ميكنند.
سن روسپي گري در ايران به 16 سال رسيده است
پی نوشت: حالا هی بروید توی خیابان به موی سر خانمها گیر بدهید!
mana گفت:
ina hamash shayeast aslan ma tu iran sex nadarim!!!!!!
امید 5 گفت:
اینکه در ایران وضع جامعه خرابه درش حرفی نیست ولی این آمارهائی که شما اینجا ارائه میدهید خیلی زیاد جای شک داره.
بابا عزیزان من یاد بگیرید که درست فکر کنید و در حد قابل قبول حرف بزنید. شما از طریق مطالعه نکردن و در عوض آن به هوچی گری و خاله زنک بازی کردن قادر نیستید دردی از دردهای مردم ایران درمان کنید.
قدم اول باید درست حرف زدن و با مدرک درست نتیجه گیری کردن است. با این برخوردها و هوچی گری شما بزرگترین ضربه را اپوزیسیون ایران میزنید.
اگر ایرانیان میخواهند از نکبت رهائی پیدا کنند و جامعه ای موفق درست کنند باید یاد یگیرند که درست فکر کنند، درست و علمی نتیجه گیری کنند و بنای نتیجه گیری های خود بر حرفهائی که در درست بودن آنها شک زیادی هست نگذارند.
تو در اینجا خودت روی دیگری از سکه احمدی نژاد هستی. همان قدر که من به موضوع امام زمان احمدی نژاد شک دارم در درستی آمارهائی که تو در اینجا میدهی شک میکنم.
با این برخوردها اپوزیسیون ایران را به خاک ذلت نکشانید و جایگاه اپوزیسیون را به پستی جایگاه جمهوری اسلامی نرسانید.
امید 5 گفت:
یادت باشه که آمار در نفس خودت فقط یک وسیله است برای تجزیه و تحلیل داده ها.
مثل هر وسیله دیگری این هم راه استفاده از خودش را داره.
آگر از این وسیله غلط استفاده بشه باعث میشه که به نتیجه های غلط برسی.
اگر در هنگام جنگ از یک وسیله به صورت غلط استفاده بشه ضررش در درجه اول به خودت میرسه.
یاسمین گفت:
‹با این برخوردها اپوزیسیون ایران را به خاک ذلت نکشانید و جایگاه اپوزیسیون را به پستی جایگاه جمهوری اسلامی نرسانید›
‹اگر در هنگام جنگ از یک وسیله به صورت غلط استفاده بشه ضررش در درجه اول به خودت میرسه›
++
کنت دولافر گفت:
+
آیا خدا دروغگوها را دوست دارد؟! گفت:
وضعیت جالبی نیست ، نمیدونم چرا خرد جمعی به این نتیجه رسیده که دروغ و اغراق و رطلو یابس بافی نتیجه بخشه
اصولگرایان ما، اصلاح طلبان ما، مذهبیون ،لائیک ها، خداباوران، بی خدایان،مدافعین حقوق بشر ،مدافعین حقوق زنان…. ، همه و همه گویا به این باور رسیده اند که با آمارسازی پرونده سازی و دروغ به نتیجه میرسند. آمار بی رفرنس نوشته بی سند تحقیق بدون پژوهش …. !!!!
اپیدمی دروغ میشه بهش بگیم؟!
رئیس جمهور دروغگو ،رهبر دروغگو ، مدافع حکومت دروغگو مخالف حکومت دروغگو مبارز آن دروغگو وبلاگ نویس آن دروغگو کامنتر آن دروغگوتر …دروغ در دروغ در دروغ ….!!!!
آیا قبل از این هم تا این پایه دروغ رواج داشت یا به تازگی دروغ اپیدمی شده و یا ما به تازگی دروغ را میبینیم و تا قبل از آن متوجه نبودیم؟!
….. نمی دانم
سیاست رسانه و مبارزه …عرصه و ساحت اخلاق نیست؟! اصلا تعریف اخلاق چیست؟!آیا ما برای رای یا برای جلب توجه یا برای نشان دادن حقانیتمان یا برای تاثیر گذاری نوشته مجاز به استفاده از دروغ سندسازی امارسازی و این قبیل امور هستیم؟!
من تصور میکنم سنگ بنای دروغ را آقای پرزیدنت گذاشت. او هر چرندی گفت و دروغ برای او پیروزی را به ارمغان آورد. او با دروغ عامه ی کشور را جذب کرد و الگوی دروغ شد ، دروغگو پیروز شد کلاغ دروغگو به خانه رسید و الگوی رفتاری کبوترها شد
.
.
.
……. نمی دانم….نمی دانم!!!
شین شین گفت:
شما همون امید 5 سابقید؟ لحن حرف زدنتون خیلی عوض شده.
من هم موافقم که آمار بدون مرجع معنی نداره. وگرنه میشه همون چارتهایی که آقای احمدی نژاد هر جا کم میاره رو میکنه. البته اینکه اوضاع مسائل جنسی در ایران خیلی خرابه بدون آمار هم واضحه ولی اگه این آمار منبع داشت آمار بسیار جالب و در عین حال وحشتناکی به حساب میومد.
برنا گفت:
آقای امید سلام
با احترام به نظر جنابعالی، نظرمن مخالف شماست.استاد دانشگاه تهران هستم و چندین سال است در دانشکده … درس می دهم.
1) حرف شما را قبول دارم و در سیستمهاس استبدادی همواره باید در آمارها شک کرد زیرا مدرکی اجازه بروز نمی یابد اما آیا خود شما که سخن از مدرک میگویید مدرکی در رد این آمارها ارایه کرده اید؟ اگر مدرکی ندارید پس طبق اصل عدم پایه های کافی افلاطون کمترین شواهد به نفع یک طرف کافی است و آن کمترین شاهد حرف خود شماست که گفته اید » وضع جامعه خرابه درش حرفی نیست «.
2) سبک صحبت شما شباهت زیادی به بیانیه و صحبت های مسوولین کشور دارد. یا خو مسوولید و یا آداب ایشان در شما اثر کرده است.نمونه:»هوچی گری و خاله زنک بازی کردن»
هم محاوره ای و غیر منطقی سخن گفته اید و هم اهل تهمت زدنید.نمونه:»تو در اینجا خودت روی دیگری از سکه احمدی نژاد هستی»
3) شما گفته اید از طریق مطالعه سخن برانیم ولی در اصل ، آمارگیری پدیده ای عملی است و کسی از طریق مطالعه آماردهنده خوبی نمی شود. مطالعه برای تحلیل آمار است نه برای آمارگیری. یکی از مشکلات کشور ما استادان کنج کتابخانه ها اند که از جهان بیرون بی خبرند.تئوری پرداز زیاد است.
3) در دانشکده ما دختران بسیاری به من مجرد مایلند و اکثر آنها که نزدیک به پنج نفرند دانشجوی تنبل. من جمعا دوازده دانشجو دارم. شاید از این تعداد کم حدس بزنید درکدام دانشکده ای هستم !
4) به نظر می آید در اجتماع کم رفت و آمد دارید و اگر دارید با پاکان است!.می دانستید در تهران بالغ بر سه هزار کافی شاپ هست! کمی عجیب است ولی کافیست اهل کافی شاپ رفتن باشید.در تهران نزدیک به سی هزار خیابان است و این نشان میدهد تعداد کافی شاپ ها منطقی است.( آمار از سایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران.) در هر کافی شاپ روزی ده (!) زوج دختر و پسر بروند می شود می شود شصت هزار نفر و …
5) آمار طلاق در تهران حدود 35000 نفر در سال 88 بوده که این رقم برای امسال مطمینا بیشتر است.(http://www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid=4773) فکر می کنید زنان مطلقه در تهران چکار می کنند آن هم در هر سال 35000 نفر؟احتمالا الان بیش از صدهزار زن صلاق گرفته در تهران هست.اینها چگونه نیاز سکس خود را برآورده می کنند ؟ سالی چندتا قرص های مختلف و وسایل جنسی و آرایشی و غیره میخرند؟ اگر کمی در سایت سازمانها بگردید سرتان گیج می رود.
6) آمار «سي و دو ميليون انواع قرص هاي تقويت قواي جنسي» کمی حتی کم به نظر میرسد.توجه کنید:
آمار جهانی زود انزالی به گفته منابع یونسکو و خیلی از سایتهای داخلی نزدیک به یک سوم است. یعنی در تهران حدود یک میلیون مرد این مشکلو دارن. اگر هرکدام سالی یک بسته (!) قرص خذید کنند میشه سالی ده میلیون قرص در تهران. با اینکه فرض کرده ایم 66 درصد تهرانی ها مشکل زودانزالی ندارند. بیماریهای جنسی دیگر که ناشی از نداشتن سکس تا سنسن بالا است را هم صرفنظر کرده ایم.
می توانم ادامه بدهم و از مشکلات دیگر اجتماع هم آمار بدهم. در بالا از آمارهای مشهور استفاده کرده ام. ولی حتی اگر هیچ موردی را نپذیرید باز هم حداقل سعی کرده ام نشان دهم آمارهای ایشان کمترغیر واقعی است.
با احترام
رها گفت:
فقط 35% دختران قبل از ازدواج بکارتشون رو از دست میدن؟؟ خیلی کمه به نظرم، و دقیقا» این آمارو چطور میشه گرفت؟ مثلا» از یه آقای جوان تو خیابون میپرسن زنت دختر بود یا نه؟ یا از خود خانمها میپرسن؟ جدا» برام مساله مهمیه.ولی اگر واقعا» فقط 35% باشه خیلی ناراحت کننده است یعنی در قرن بیست و یکم از هر 10 دختر ایرانی 7 نفرشون معتقدند بکارت چیز مهمیه.خیلی اسفناکه.
نسوان گفت:
هاها… عالی بود!
مجید گفت:
هاها… عالی بود! (2)
نسوان گفت:
http://www.kaleme.com/1390/05/04/klm-66775/
ناشناس گفت:
ای خاک بر سر مردای ایرانی که فکر میکنن خیلی با غیرتن.خودشان هزار حرم سرا را تجربه میکنند تا قبل از ازدواجشان ولی یک دختر نباید حتی افتاب او را دیده باشد.من وقتی به دوستانم در ایران میگویم برایم مهم نیست که قبل از ازدواجم همسرم تجربه سکس داشته یا خیر به من میگویند بی غیرت.اما من بی غیرت نیستم برای من بعد از ازدواجم مهم است که همسرم همراهم باشد زندگی قبل از ازدواجش به خودش و خدای خودش بستگی دارد پس ای خران ایرانی به خود ………..نمیدانم
ساقی ب گفت:
رها جان
من البته به طور کلی با دیدی که داری موافق نیستم ، اما در نظر بگیر 30-35% مردم ایران در روستاها زندگی میکنند . درصد بالایی در شهرهای کوچکی زندگی میکنند که همه همدیگه رو میشناسند . تعداد زیادی هم پایبند به شریعت و حفظ سنتها هستند . با این حساب واقعا به نظرت این میزان کمه ؟
Bahar گفت:
اتفاقا بعضی روستاها در این زمینه خیلی آمار بالایی دارن. من شمالی هستم و این مساله در روستاهای شمال خیلی بیشتر از شهرهای شمال رایج هست که قبل از ازدواج رابطه جنسی دارند. حتی بارها پیش میاد که اگر خانواده اجازه ازدواج نده، دختر با پسر فرار میکنه یا ازش حامله میشه تا بتونه باهاش ازدواج کنه. گرچه، این اتفاقات متاسفانه همراه با آگاهی از اینکه بکارت مساله مهمی نیست نمیافته.
ساقی ب گفت:
بهار جان
من شمالی نیستم ، اما تا حدودی به فرهنگ و فضای استانهای شمالی آشنایی دارم . این نواحی از ایران از نظر فرهنگ پوشش و ارتباط جنس مخالف با هم خیلی متفاوت از سایر نقاط ایران هستند . در شمال دیدن یک خانم بی حجاب که شلوارش رو تا زانو زده بالا ، خیلی طبیعیه ، یا عروسیها همیشه – حتی در خانواده های مذهبی- به صورت مختلط و با رقص و پایکوبی در فضای عمومی برگزار میشه و چیزهایی از این قبیل ، کما اینکه شمال اینقدر همه جاش به هم چسبیده که فرهنگ عمومی شهر و روستاش خیلی نزدیکه .در واقع شمال از بعضی جهات در ایران استثناست.
کامبیز گفت:
علت این آمار پایین و اسفناک اینه که خونواده ها هنوز یاد نگرفتن دختراشونو «رها» کنند. باید تلاش کرد تا این فرهنگ جا بیفته که دختر باید از همون سنین پایین «رها» بشه تا هر کاری دلش خواست یا دیگران دلشون خواست انجام بدن و کلن همون فیل فری ی ی ی.
پسر خوب گفت:
رها خانوم برای اینکه شما جزو دخترهایی نباشین که هنوز به بکارت اهمیت میدن من میتونم زحمت بکارت رو از سرتون کم کنم منتظرم
tentuna گفت:
با نظر رها موافقم.من فک میکنم باید خیلی بیشتر از این درصد شما باشه.
مجید گفت:
مرد حسابی مگه ایران فقط تهرانه؟
35% برای کل ایران خیلی عدد بالاییه
گمنامیان گفت:
سکس مبتنی بر دوست داشتن ، یک عمل انسانی است که به تلطیف جامعه می انجامد ، اما وقتی سکس شکل تجاوز به خود می گیرد، ان جامعه را به قهقهرا کشانیده می شود.
نتیجه اجرای قانون اسلام همین است،
اینجا بیشتر توضیح داده ام که :
هموطن مسلمانم، چشم بگشا، این همه تجاوزی که هر روز خبرش را می شنوی ، ناشی از اجرای قوانین اسلام است…!
http://gomnamian.blogspot.com/2011/07/blog-post_1144.html
بهمن گفت:
تعدادي آلت مصنوعي مردانه به پايين ترين قيمت خريداريم ( روابط عمومي زندان كهريزك)
خدا بيامرز دو بار در سال ميرفت پاتايا تو اعلامية اش زدند جوان ناكام
فقط ظاهر داستان را حفظ كن بقيه ماجرا حلله هرچي دلت ميخواهد استفاده و استعمال كن
گردو گفت:
ببین بیت المال و چه جوری حیف و میلش میکنید.
آخه عزیز الان که تظاهرات خیابونی نمیشه شما به الت مصنوعی زنانه احتیاج دارین.
مگه نمیبینی همکارات افتادن تو خیابونا به زنها و دخترای مردم تجاوز میکنن.
مدونا گفت:
چقدر باید پلید باشی که همچین شوخی تهوع آوری بکنی
بازتاب: سکس در ایران | allow archive
سردار گفت:
آماری از جوامع دیگر در این زمینه ها به روشن تر شدن موضوع کمک خواهد کرد. آمار خام از ایران که صحتش نیز مورد تردید است بیانگر چیزی نیست. از دوست فرزانه ای مثل شما قضاوت بر اساس این آمار بعید است.
اما می شود بر اساس مشاهدات نظر شخصی بیان کرد. تجاوز گروهی اینجا هم رخ می دهد. من شخصا بیماری رو اینجا می شناختم که مورد تجاوز 4 مرد قرار گرفته بود. وضعیت تو دانشگاه ها هم خوب نیست:
http://www.crikey.com.au/2011/03/24/s-xual-assault-harassment-plague-female-university-students/
ولی در کل با شما موافقم. سیاست سکس زدایی در جامعه ایران فاجعه بار بوده… من خودم احساس قربانی بودن این سیاست رو دارم… عدم رشد در برقراری ارتباط سالم با زنان از نتایج همین وضعیت است. به هر حال متن شما می تواند آغاز خوبی برای فکر کردن و تحقیق بیشتر باشد.
soghoot گفت:
متاسفانه امار هچ گاه و هیچ وقت مورد اعتماد نیستند و بعدشم می شه ازت بپرسم مشکلت با امار فروش قرص و الت مصنوعی چیه؟ طرف خودشو با اینا ارضا کنه که بهتره تا بیاد بیفته به جون جامعه.(اها حواسم نبود تو از جامعه سنتی ایران این چیزارو انتظار نداری و فکر می کنی اینا مخصوص غرب و اروپای شرقیه) بعدشم تجاوز و فحشا همه جا هست انقدر دلتو برای این حرف ها نسوزون اگه راست می گی برای «برای ظهور اقا امام زمان جمیعا صلوات» وبلاگتون دل بسوزون.هرکاری بکنی و هرجوری تلاش بکنی نمی تونی این مسایل را ریشه کن کنی اما البته می تونی ملتی که می یان وبلاگتو بخونن و خودتو سرگرم کنی.
من ان چه شرط بلاغ است با تو می گویم …………….. تو خواه پند گیر خواه ملال.
aa گفت:
میشه بپرسم بلاخره از دیدگاه شما از دست دادن بکارت قبل از ازوداج بده یا نه؟ چون به نظر میرسه جزو آمار مشکلات اومده!
نسوان گفت:
این سوال مثل اینه که بپرسی چاقو بده یا نه؟ خوب چاقو تو دست یک جراح خوب تر از خوب تو دست یک قصاب لازم تو دست یک جانی هم چیز بدیه.من اصلا به پرده بکارت کاری ندارم. گور پدر پرده. یعنی حکم کسی که سکس مقعدی داره رو جدا نمی کنم بخاطر یک پرده ی ناقابل.
در کل در مورد سکس صحبت می کنم. به نظر من سکس چه قبل و چه بعد و چه هنگام ازدواج مقوله ای شخصی است . به هیچ احدی هم ربط ندارد. اگر درست انجام شود و با آدم درست خوب و در غیر این صورت هم نه تنها بد که از بد هم بدتر است.
قبول؟
(ل
آرش گفت:
@ نسوان (ل
این چیزهایی که تو پستتون گفتید مثل لارجر باکس و قرص و آلت و عمل پستان و باسن و برخی از بقیه چیزهای دیگه که ذکر شد ؛ حتی اگر هم آمار صحیحی باشه نمی تونه نشان از شکست حکومت باشه و در نگاه حکومت هم چیز بدی تلقی نمیشه (منهای سقط و ترمیم بکارت) و حکم شرعی حرام رو هم ندارن.
اما در مورد سکس درست و غیر درست که می گویید از بد هم بدتر است ؛ معیار و چهار چوبی وجود نداره ممکنه یک رابطه از نظر کسی درست باشه از نظر کسه دیگه درست نباشه؛ مثلا دوست دارم نظر شما رو در خصوص One Night Stand بدونم؛ به نظر شما درسته یا نه؟ یعنی چطور میشه در دو سه ساعت پی برد که کسی فرد خوب و درستی است و می شود یک شب با او تن به تن شد؟ سوالات دیگری هم هست که پس از جوابتون از شما می پرسم دکتر.
آرش گفت:
@ نسوان
سکوت سرشار از سخنان ناگقته است ؛ از حرکات ناکرده …. در این سکوت حقیقت ما نهفته است.
yaregeh گفت:
چنین آمارگیریای با پرسشنامه عملاً امکان ناپذیره. مثلاً تعداد اعمال جراحی روی باسن یا سینه اینقدر بالاست که اگه این تعداد جواب مثبت داده باشن باید حداقل به یکی دو میلیون نفری پرسشنامه داده باشن که منطقاً امکانپذیر نیست. فقط امکانش هست که آمار رو از از دکترها گرفته باشن. اما از اون طرف، درمورد سقط جنین هم هیچ دکتری نمیاد بگه که چه تعداد سقط جنین کرده و اگر تعداد پاسخ دهنده ی مثبت این تعداد باشه (یعنی خانمهایی که سقط جنین کردن) باز باید حداقل نیم میلیون نفری پرسشنامه گرفته باشن که عملاً غیرممکنه.
نوشته شده که «در هر روز 3پرواز به تايلند انجام ميشود كه صرفا جهت مسائل سكسي ميباشد» اینطوری نیست. عدهی برای کاسبی میرن. من خودم دو یا سه بار توی فرودگاه بانکوک مسافرهای پرواز ماهان رو دیدم .تعداد بسیار زیادی خانواده هم توشون بودن. ممکنه درصد زیادی برای سکس برن ولی اینکه بگیم «صرفاً» برای سکس میرن بیانصافیه. این تعمیم به عام در فرهنگ ایرانی چیز جا افتادهایه و گیریبانگیر اکثریت ماهاست.
در اینکه این حضرات فاتحهی همه چیزو خوندن شکی نیست ولی قرار نیست هدف وسیله رو توجیه کنه.
Nader گفت:
کاشکی یه آماری هم از ارتباط جنسی بین بچه های مدرسه هم تو اون نظر سنجی بود، من که ندیدم!! ولی شنیدم که اثر جدا سازی دختر و پسر ها تو دوران مدرسه هاشون، تمایل شدید به جنس موافق یا همون چیزی که رئیس جمهور محبوب می گه ما تو ایران نداریم شده
؟ گفت:
چرا اسکارلت و بریجیتا هیچگاه پاسخ نمیدهندو شما دو نفر جواب میدهید؟
لطفا برای شفاف سازی و احترام به خوانندگان جواب بدهید
نسوان گفت:
100 بار گفتیم
این هم برای شما:
فقط سه نفر اصلی پس ورد وبلاگ رو دارند. بقیه نویسنده ها مطلب را پست می کنند ما توی صفحه اصلی قرار می دهیم.
ظاهرا علاقه ای هم به بحث های حاشیه ای ندارند که جواب کامنت بدهند
بردیا گفت:
من موندم چرا باید تیتر رو جوری انتخاب کنید که شبیه روزنامه های زرد مخاطب جذب کنید؟ یعنی اینقدر مطلب عمیق نیست که باید با چاشنی تیتر سکسی همراهش کنید؟
فنی گفت:
چاشنی چیه آقا؟! شاعر در وصف سکس گفته : مقصود تویی ، مطلب و وبلاگ بهانه.
سین الف گفت:
نسوان گرامی،
جای بسی تأسف است که شما هر مسألۀ اجتماعی در ایران را به «آقا امام زمان»، «رهبر معظم»، «علمای قم»، «روحانیون و فضلا» و «فرهنگ اسلامی» نسبت می دهید. من نمی دانم قصد حقیقی شما از اینگونه نگاشتن ها چیست، اسلام ستیزی (که نتیجه اش را در طی چند روز گذشته در نروژ مشاهده نمودیم) یا برگزار نمودن بحث هائی جدی در مورد مسائل بغرنج اجتماعی درایران؟ چرا ما ایرانیان اینقدر درگیر ظواهریم و بجای تفکر و تجزیه و تحلیل منطقیِ امور خود را دائماً با شعار دادن مشغول می داریم؟ اگر در اشتباه نباشم، شما باید مقیم یکی از کشور های غربی باشید. اگر چنین است، چرا تمام آن خصوصیات فرهنگی جهان غرب را که در طی چند صد سال گذشته باعث ترقی چشمگیر این بخش از کرۀ خاکی شده اند (تفکر، تعقل، مطالعه، مکاشفه، …) به کناری گذاشته و خود را محدود به اموری می نمائید که یک انسان در دورافتاده ترین مکان های دنیا نیز قادر به بیان آنها است؟ مگر شما روزنامه مطالعه نمی فرمائید؟ مگر شما ساعاتی از روز را به مشاهده و مطالعۀ اموری که در جامعۀ محل زندگیتان در جریانند نمی گذرانید؟ مگر شما کتاب های علمی و اجتماعی نمی خوانید؟ چرا اینقدر درونگرا هستید؟ چرا اینقدر دنیایتان محدود و کوچک است؟ من از این محدودیت فکری زنانی چون شما که از دیدگاه فرهنگی خودم را به آنها نزدیک حس می کنم، احساس خفقان می کنم!
اجازه بدهید که بحثم را به چند کلامی محدود بدارم، و بقیۀ آنچه را که در فکر دارم به حدس و گمان شما واگذار نمایم (وقت تنگ است). در بالا می فرمائید «در دو سال گذشته بالغ بر 78000عمل سقط جنين غير قانوني صورت گرفته است.» این تعداد به معنی آنست که در ایران با جمعیت در حدود 75,000,000 سالانه 39,000 عمل سقط جنین انجام شده اند (قانونی و غیر قانونی اش بماند، چه که بحث در مورد آن از وقت و حوصلۀ من در اینجا خارج است). بر طبق آخرین آماری که من در حال حاضر در دسترس دارم، در سال 2004 میلادی در کشور انگلستان، که در سال 2006 میلادی جمعیتش 60,587,300 بوده است، تعداد سقط جنین 185,415 بوده است، در حدود 6 برابر تعداد سالانه در ایران، با در نظر گرفتن تعداد متفاوت جمعیت دو کشور. برای بعضی از جزئیات رجوع بفرمائید به بخشهای «Abortion in …» در دانشنامۀ ویکی پدیای انگلیسی.
در مورد فحشاء، بخصوص در بین دانشجویان (دختر – دانشجویان پسر نیز در این کار شرکت دارند)، در جستجوگر گوگل دو کلمۀ «prostitution students» را تایپ بفرمائید تا حد اقل به این حقیقت پیش پا افتاده پی ببرید که مسائل اجتماعی ایران مخصوص به ایران نیستند، و استفاده از عباراتی چون «آقا امام زمان» و «رهبر معظم»، و … جز نشانه ای بارز از خمود قدرت تفکر در شما چیز دیگری نمی تواند باشد (برای مقایسه، تصور بفرمائید که انسانی تمام پدیده های فیزیکی و شیمیائی را با بکار گیری چهار عنصر آب، خاک، آتش و باد شرح و تفسیر نماید — شما هم برای تفسیر هر ربط و بی ربطی عناصر خود، یعنی «آقا امام زمان»، «رهبر معظم»، و … را بکار می برید). من با این مسألۀ اجتماعی کما بیش آشنا هستم، بخصوص که یکی از دوستانم سرپرست امور دانشجوئی یکی از دانشگاه های انگلستان است و هر از چند گاهی از امور اجتماعی دانشجویان از او می شنوم، ولی برای نوشتن این نظر دو کلمۀ بالا را بوسیلۀ جستجوگر گوگل جستجو نمودم، و اولین لینک، لینکی به ساندی تایمز ماه اکتبر سال 2006 میلادی است، با سر مقالۀ
Female students turn to prostitution to pay fees
در پایان، از صمیم قلب بیان می دارم که همواره اندوهگینم از آنکه چرا بحث های ما ایرانیان، با فرهنگ به اصطلاح چند هزار ساله مان، به بحث های عده ای بیسواد می ماند (عدم توانائی به خواندن و نوشتن تنها نوع خاصی از بیسوادی است). برای آسودگی خاطرتان، من خود را شخصی باسواد نمی پندارم؛ از همین رو است که در نوشتن این نظر پردۀ ادب را دریدم و بدون تعارف حرف های دلم را با شما در میان گذاشتم.
با احترام،
سین الف
گاریچینا گفت:
مطلبی رو که من نتونستم خوب جمله بندی کنم زیبا گویا و روان بیان کردید
ارادتمند
گاریچینا گفت:
البته یک مطلبی رو هم بگم
انتقاد و اعتراض از جایی شروع میشه که به عنوان نمونه دولت انگلستان شاید ادعای مدینه ی فاضله از نوعی که زمامداران جمهوری اسلامی دارد را به زبان نمی آورند.در واقع این حکومت است که سطح خواسته ها را در بین شهروندانش نهادینه میکند.
یا نمونه دیگر: وقتی رئیس جمهور وجود همجنسگرایان را انکار میکند و در بین سخنانش مدام نام امام دوازدهم شیعیان را به زبان می آورد ،حتی مشاهده ی یک نمونه همجنسگرایی میتواند زمینه ساز نوشتن چنین مقالات عوامانه ایی بشود.
من تصورم اینه که طبقه ی حاکم طی سی سال گذشته با انکارهای فکاهیانه ی خود و عدم ارائه اطلاعات در باب ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی بستر شایعه و نگاه پوپولیستی به امور و شئون مختلف زندگی در جامعه ی ایرانی را مهیا ساخته.
ناگهان بالتازار گفت:
به چه نكته جالبي اشاره كردي ! با اجازه من هم چند كلمه بهش اضافه ميكنم :
درجامعه اي كه براساس الگوي الهي (اسلامي!!!) بنا شده، سنت رسول و اهل بيت در زندگي مردم جاري است، اقتصاد اسلامي (دولتي) است، مدارس تفكيك جنسيتي است، قوانين براساس شريعت نوشته شده اند، قاضي و حاكم و مجري و قانون گذار آن مجتهد و فقيه جامع الشرايط است، حجاب اجباري است، گشت ارشاد چرخزنان مردم را به راه راست هدايت ميكند، كلام وحي در مساجد آوا ميشود، اذان از رسانه پخش ميشود و تمامي رسانهها (دقت كنيد!! تمامي رسانهها) در اختيار حكومت است، فيلترينگ و سانسور بصورت نهادينه اعمال ميشود و . . .
همه اينها به اين بهانه بود كه باعث خواهد شد آمار جرم و جنايت و فساد و فحشا به صفر نزديك شود.
در كشورهاي آزاد كه هيچيك از اين قيد و بندها نيست، آمار به مراتب اميدواركننده تر از حكومت الهي است !!!
اهل آبادی گفت:
سر کار خانم سین الف! شما که بیش از نسوان به کوچۀ علی چپ رفته اید. من در مورد مصرف بی رویه و گاه عقده گشایانه و البته هدفمند برخی الفاظ و عناوین برای حمله به اهداف از پیش تعیین شده در این وبلاگ با شما موافقم. اما اگر از این ظواهر که خود نویسندگان هم گاهی به افراط در آن معترفند بگذریم یک سوال کاملاً واضح در اینجا مورد غفلت قرار می گیرد. یک سوال کاملاً واضح و ساده. موضوع اینست که آمارهای شش برایری شما در کشور انگلستان با پیشینۀ تاریخی و فرهنگی و مذهبی مشخص و شناخته شده و نیز بستر فرهنگی و مذهبی پذیرفته شده و قابل انتخاب اتفاق می افتد. سوال اینست که در کشوری که افراد از مهد کودک تا دانشگاه با تعالیم فشردۀ مذهبی پرورش می یابند و پلیس ضامن حسن اجرای این تعالیم در سطح جامعه است و رادیو و تلویزیونش هم لحظه ای از تعالیم انسان ساز غافل نمی شوند چرا چنین آماری بدست می آید؟ در کشوری که قشر معینی بطور رسمی مدعی مدیریت تخصصی و صحیحِ عرف و فرهنگ مملکت است این حق برای افراد جامعه محفوظ است که در صورت عدم احراز سلامتِ این عرف و فرهنگ و عدم انطباق آن با معیارهای مورد توافق جمعی، حد انتظار خود و وعده های تحقق نیافته را به مدیران و متولیان مدعی یادآوری کنند. با نام یا بی نام.
سین الف گفت:
@ اهل آبادی
یک. من خانم نیستم، ولی خانم ها را با تمامی وجودم دوست می دارم.
دو. بنظرم جواب سؤال شما را تا حد زیادی در پاسخم به «گاریچینا» داده ام. حرف من در مورد کلیات (که چرا امور آنچنانکه باید باشند نیستند) نبود، بلکه در مورد اینکه اعداد بخودی خود هیچ معنی خاصی در بحث های اجتماعی نمی توانند داشته باشند. اعداد باید در سطح جهانی با یکدیگر مقایسه شوند و بر اساس تئوری های معتبر مورد بررسی قرار گیرند تا بتوان از تأثیرات مختلف عوامل فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بر این اعداد در مورد جامعه و مشکلاتش آموخت.
بخاطر تنگی وقت اجازه بفرمائید که صحبتم را در یک مورد خاص محدود دارم. به یقین قاطعم مشکلات اصلی ایران ریشه نه در سیاست بلکه در فرهنگ دارند. این را بعنوان شخصی عرض می کنم که ایران قبل از انقلاب را نیز می شناسد، بعنوان شخصی که در طول عمر نچندان کوتاهش با انسان های مختلف از کشور های مختلف و با فرهنگ های بسیار متفاوت در تماس تنگاتنگ بوده است. ملت ایران از کمبود خودباوری بیش از هر چیز دیگر رنج می برد، و این باز می گردد به دو قرن حکومت قاجاریه بر ایران. بغیر از دارالفنون و چند مدرسه ای که در دوران مظفرالدین شاه در تهران ساخته شدند، این خاندان منفور یک مرکز علم و دانش در ایران نساخت. ما ماندیم و کشورهائی که با ما آنچنان رفتار نمودند که در سی سال گذشته افغانستان را. آن زمانی که آلبرت انشتین در آلمان تئوری نسبیت خاص خود را بچاپ رساند (سال 1905 میلادی) ما در ایران یک شخص را نداشتیم که حتی بعد از صد بار مطالعۀ این مقالۀ نسبتاً کوتاه بفهمد که انشتین در بارۀ چه صحبت می نماید! ما ایرانیان کمابیش در افکار و اعمالمان انسان های نا متعادل و پرتناقضی هستیم. دروغگوئی بخشی از فرهنگ ما شده است. از یک طرف شهادت به وجود خدا و حقانیت پیغمبر و امامان می دهیم، ولی از طرف دیگر چون به خلوت می رویم آن کار دیگر می کنیم. مسألۀ ما ایمان و یا عدم ایمان به اسلام و امام زمان و … نیست، بلکه اینکه نه در ایمانمان و نه در عدم ایمانمان حتی با خود راستگویانه عمل نمی نمائیم. بر این باورم که بعنوان یک ملت درست همانگونه رفتار می نمائیم که یک شخص بالغ که در دوران کودکی مورد آزار و اذیت روحی و جسمی قرار گرفته است. تنها امید ایران کودکانی هستند که امروز بدنیا می آیند. ما باید در تعلیم و تربیت آنها از هیچ چیز کو تاهی نورزیم. سه اصل گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک باید پایه های اساسی تعلیم و تربیت فرزندان ما باشند. بعد از آن، اگر می خواهند ضد خدا باشند، و یا به الله و امام زمان ایمان داشته باشند، از دیدگاه من هیچ تفاوتی نمی کند. انسان شریف باشد، ما بقی اش هیچ مهم نیست.
با احترام،
سین الف
سین الف گفت:
«بلکه اینکه نه در ایمانمان و نه در عدم ایمانمان حتی با خود راستگویانه عمل نمی نمائیم» باید بشود «بلکه اینکه در ایمانمان و در عدم ایمانمان حتی با خود راستگویانه عمل نمی نمائیم».
سین الف گفت:
@ گاریچینا
بدلیل تنگ وقت (امروز سه شنبه است) پاسخ به شما را بصورت بسیار کوتاه بیان می دارم:
یک. بحث من در بالا در مورد کلیات نبود، بلکه جزئیات: اعداد بخودی خود هیچ معنی ندارند؛ آنها باید بصورت علمی و منطقی تجزیه و تحلیل گردند. در مورد «مدینۀ فاضله» بودن، شما مثل اینکه توجه نفرموده اید که در طی ده سال گذشته در کشور های همجوار ایران میلیون ها انسان بیگناه از نعمت هستی ساقط شده اند، با شعار های «آزادی»، «دموکراسی» (بخوانید «مدینۀ فاضله»)، و غیره. کوتاه سخن آنکه با شما مخالفم.
دو. در مورد همجنسگرایان، ویدیوی سؤال و جواب مورد نظر در یوتوب موجود است. پاسخ، نفیِ وجود همجنسگرایان در ایران نبود، بلکه «ما در ایران اولاً همجنس باز مانند کشور شما نداریم». در اینجا «مانند کشور شما» بسیار مهم است، از آنجائی که بطور کلی و بخصوص در ایران عقیدۀ عموم بر آنست که «همجنسگرا» / «همجنس باز» و «بچه باز» یکی است. البته این درک نادرستی است از همجنسگرائی که در اروپا و امریکا نیز وجود دارد (یاوه نگفته ام اگر بگویم که اکثریت مردم اروپا و امریکا بر این باور ناصوابند که این دو پدیده یک پدیده اند — فیلم های هالیوود انعکاس دقیقی از فرهنگ عامۀ امریکا نیستند!). حقیقت این است که این درک شخصی من بود از همجنسگرائی تا زمانی که در ایران ساکن بودم، و بر این باورم که این یک درک همگانی بود در بین همسالانم. قابل توجه است که من تحصیلات ابتدائیم را در یک دبستان مختلط در تهران گذراندم (سالها قبل از انقلاب)، و از اینرو نمی توانم بگویم که دیدگاه اجتماعی بسته تری از مابقی جامعۀ ایران داشته ام. بحث دراز می شود، ولی در فرهنگ عامۀ ایران، یک همجنسگرا یا فاعل است، یا مفعول؛ شخص مفعول را ک**ی می نامیم و برایش هیچگونه احترام انسانی و اجتماعی قائل نیستیم. در قشری از جامعه، فاعل بودن عیب نیست، بلکه نشان مردانگی محسوب می شود. این باز می گردد به تاریخ ما، که با تاریخ یونان باستان (بخصوص اسپارتا) تفاوت فراوان دارد. پدیدۀ اجتماعی همجنسگرائی در ایران بعد از حملۀ اسکندر مقدونی بوجود آمد و نوعش از نوع حاکم و محکوم و فاعل و مفعول بود — مردان پر قدرت غلام و کنیز داشتند و غلامان مانند کنیزان وسیلۀ خوشگزرانی آنها بودند، تا انسانهائی برای دوست داشتن. این پدیده در افغانستان تا به امروز بر قرار است. به یوتوب بروید و کلمۀ «بچه بازی» را در جعبۀ جستجو بنگارید. بچه های بد بخت از خانواده های فقیر افغانی وسیلۀ خوشگذرانی افرادی هستند که سن پدرشان را دارند. در ضمن، در مورد پدیدۀ «پِدِرَستی» در یونان باستان بسیار قلمفرسائی شده است.
در ضمن، در مورد آن برنامه در دانشگاه کلمبیای نیویورک، آقای پروفسور حمید دباشی مقالۀ زیر را نگاشته اند که شما و دیگران را به خواندن آن تشویق می نمایم:
Of banality and burden
By Hamid Dabashi
Al-Ahram Weekly
11 – 17 October 2007
Issue No. 866
بطور کلی، من در بعضی مباحث (ولی نه در تمام آنها) با جناب دباشی همفکرم.
سه. سیاستمداران تمام دنیا شباهت غیر قابل تصوری به یکدیگر دارند. تنها چیزی که آنها را متمایز می سازد کیفیت روزنامه ها و سطح فشار افکار عمومی جامعۀ آنها است که آنها را تا حدی در اعمال و اقوالشان محدود می سازند. مگر در مورد وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق دروغ نگفتند؟ مگر در مورد جنگ خانمانسوز ویتنام دروغ نگفتند؟ باید نام «دنیل السبرگ» و «کاغذ های پنتاگون» به گوشتان خورده باشد. باید با کمال تأسف عرض نمایم که ما ایرانی ها تقریباً هیچ از تاریخ، حتی تاریخ قرن بیستم، نمی دانیم. اگر می خواهیم ایران بهتری بسازیم، باید بیشتر در مورد تاریخ ایران وجهان بدانیم. سطح مطالعه (خارج از «مطالعۀ» صفحه های حوادث روزنامه ها) در ایران بسیار ناچیز است — این فرهنگ ناصوابی است که با کتاب های درسیِ ثابت در دوران تحصیلات ابتدائی و متوسطه می آموزیم. (ما نمی آموزیم که برای کشف حقیقت باید وقت در کتابخانه ها گذراند، باید کتابها خواند، باید مطالب کتاب های مختلف را در کنار یکدیگر قرار داد، و … – «حقیقت» آنست که در تعدادی کتاب های درسی بی سر و ته در اختیارمان قرار می دهند.)
با احترام،
سین الف
سین الف گفت:
«تنگ وقت» باید «تنگی وقت» باشد.
مدونا گفت:
هوم … من چند تا مشکل با این مطلب دارم:
۱- همونطور که بقیه گفتن این آماری که ارائه شد اصلا نمیتونه ملاک باشه، شما میگید وزارت بهداشت گرفته این آمار رو ولی منتشر نمیکنه! این اصلا قابل استناد نیست، چون همیشه باید گروه و سازمانی که آمار میگیره اون رو منتشر کنه تا بشه بهش استناد کرد. منم مثل بقیه فکر میکنم آمار بالاتر از این حرفها باشه. ولی باز هم فکر من و امثال من اصلا نمیتونه ملاک باشه، هر کدوم از ما فقط محیط و آدمای دور و بر خودمونو میبینیم و ملاک قرار میدیم.
۲- مطلب با اشاره به معضل تجاوز نوشته شده ولی ادامه اون هیچ ربطی به شروعش نداره … این آمار اصلا میخواد چی رو ثابت کنه؟ اگه این آمار موثق بود هم باید حتما در کنار آمار مشابه از نقاط دیگه دنیا مقایسه میشد تا بشه نتیجه گیری کرد ولی الان دقیقا میخواهیم چی بگیم؟ که جمهوری اسلامی باعث شده مردم از لارجر باکس و آلت مصنوعی استفاده کنن و به روسپی گری رو بیارن؟ روی سینه و باسنشون جراحی پلاستیک انجام بدن؟ کجای دنیا این اتفاق ها نیافتاده که ما دومیش باشیم؟
50 ساله گفت:
نسوان جان سلام : من یه سوالی دارم که ممکن با موضوع این پست چندان همخوانی نداشته باشه .اولا معذرت و دوما در صورت امکان جواب بده
من شخصا معتقد به پرده بکارت نیستم ولی نظام خلقت را حکیمانه میدانم بنظر شما هدف از خلق پرده در نسوان گرامی از سوی آفریدگار چی بوده ؟ صرفا بخاطر باکره موندن دختران ! یا از نظر علمی فواید دیگری هم داشته مثلا در سلامتی و … لطفا دکترها جواب بدند
ساقی ب گفت:
50 ساله جان
تا حالا فکر کردی چرا آقایون رو باید ختنه کنند؟ یعنی خلقتشون حکیمانه نبوده که تا دنبا میان یه چی باید ازشون کند؟ شاید بکارت رو هم باید همون روز اول میکندن !! مینداختن دور!
رميتا گفت:
پرده بکارت در نتيجه تقسيم سلولي ناقص به وجود آمده !!! يعني موقع تقسيم سلولي جنين هرکدام از تقسيم ها تبديل به چيزي مي شن مثل انگت دست ، ريه ، يا هرچيز ديگه !!! اما در نتيجه تقسيم سلولي که هيچ نتيجه اي نداره و يه لايه بافتي نازک هست !!! پرده بکارت به وجود مي آد !!!! که در بعضي از دخترها و خانم ها اصلاً وجود نداره !!! چون چيز لازمي نيست
اميدوارم جواب گرفته باشيد
گیتی گفت:
من فکر می کنم این آمار درست باشه یا نه…انتشار داده بشه یا نه … خیلی موضوع نیست از دید من به عنوان یک شهروند…
موضوع مهم برای من پذیرفتن واقعیت های جامعه است ازطرف زمامداران و مسوولین بهداشت و درمان کشور…بهداشت روانی و بهداشت عمومی است … کسانی که قدرت اجرایی و تصمیم گیری دارند…
انکار نکردن وجود واقعیتی بنام سکس خارج از موازین شرعی و حدود تعیین شده ی اونها…
نتیجه ی منطقی این واقع بینی شاید باعث بشه بودجه ای تعیین کنند و برنامه ریزی بشه برای پیشگیری ..
در اختیار عموم قراردادن اطلاعات و وسایل موردنیاز به شکل ارزان و حتی رایگان برای جلوگیری از شیوع بیماریهای مقاربتی که یکی از اونها ایدز می تونه باشه …
مثل بقیه ی کشورها…که آموزش میدن ، که در هر مکان عمومی براحتی این وسایل قابل دسترس هست و مشکلی برای تهیه اش نیست… درد این است، درد اونی نیست که به فکر جراحی پلاستیک و بزرگ و کوچک کردن اندام جنسی اش است…
درد اینه که همش از موضع انکار برخورد میشه با مسائل طبیعی و عادی یک انسان…که نیازهاش و واکنش هاش با انسان دیگه در قاره ی افریقا یا اروپا خیلی فرق نمی کنه….
الان شنیدم مجلس جلسه ی علنی داشته برای بررسی ناامنی های اخیر و پرسش هایی که از رئیس پلیس و غیره و ذلک کرده… چاقو خوردن قویترین مرد جهان و تجاوزهای گروهی اخیر…
ضمنا اشاره کرد که فرموده اند رسانه ها و مطبوعات دامن نزنند به این موضوع…
یعنی چی دامن نزنند ؟؟ بالاخره ناامنی هست یا باز باید انکار بشه تا حل بشه ؟؟
آفتاب گفت:
اقا یا خانوم رها! اسفناک اینه که هنوز هستن کسانی که پرده ی بکارت رو همه ی نجابت یک زن می دونن و اصلن نجابت رو برای زن می دونن! اسفناک وجود چنین تفکراتی در جامعه س و همین تفکراته که ما رو در همین سطح فرهنگی اسفبار نگه داشته…واقعن نمی دونم چه جوابی الان برازنده ی شماست.در جواب اون دوستی که فرمودن پرده ی بکارت رو چرا خدا قرار داده وئاسه خانوما، باید بگم اولن شما خداشو ثابت کن اول تا برسیم به چراش! بعدشم یعنب ابن که خدا پرده ی بکارت رو واسه زن ها قرار داده و واسه ردا نداده، یعنی مردا هر غلطی دلشون خوایت قبل از ازدواج بکنن و چون معلوم نمی شه و کسی نمی فهمه، اشکالی نداره؟!! متاسفم واسه آدمایی که فکرشون هنوز درگیر یه تیکه گوشته…من به عنوان یک دختر و مالک روح و تن خودم، وقتی که کسی رو دوست داشته باشم، این اجازه رو دارم که اون پرده یا هرچیز دیگه که خدا در بدنم قرار داده (!) رو بهش تقدیم کنم …البته فقط به کسی که ارزشش رو داشته باشه…به قول شاهین نجفی: تن لختتو هدیه کن به کسی که /روح لختشو هدیه می ده بهت و پاش می ایسته…
برادرِ من! پرده ی بکارت یک دختر یه چیز کاملن شخصیه! که هیچ کس حتا شوهرش و هیچ مردی حق نداره در مودرش نظر بده و چرا بپرسه! تا حالا فکر کردین اگه موضوع بر عکس بود چه فضاحتی از توش در میومد واسه اونایی که بهش معتقد بودن؟!!!
آفتاب گفت:
و خانوم یا آقای سین!
ما هرچی می کشیم از همین اسلام و دین های دیگه س! دقت کردین هر جا جنگ و جنایت و کشتاری رخ می ده، یه طرف قضیه دینه؟!! مسخره س که به این دلیل که عقاید یه عده ای با ما جور در نمیاد، بریم اونارو بکشیم! بابا شما برین بهشت! واسه خودتون همش! بذارین ما برین جهنم! من نمی فهمم این اصرار شما واسه امر به معروف و نهی از منکر واسه چیه؟!! چه شما بخواین چه نخواین، الان در صد بالایی از هم نسلای من از دین و اسلام و این مزخرفات متنفرن و مطمئن باشین بچه هامون رو هم جوری تربیت خواهیم کرد که خودشون بتونن بد رو از خوب تشخیص بدن و درگیر این مزخرفاتی که به اسم دین به خورد مردم می دن نشن…بی خودی این همه خودتون خسته نکنین…اسلام و دینش خیلی وقته که دیگه جایی دربین ما ندارن و هیچ کس هم هیچ کاری نمی تونه بکنه…اسلامتون بخوره تو سرتون! امام زمانی که این همه ساله توی چاه گیر کرده، مطمئنن نمی تونه ناجی شما و ما باشه!یعنی هنوز اینو نفهمیدین؟!!
حالا منتظر بشینین تا بیاد.
سین الف گفت:
@ آفتاب
اگر با «سین» منظورتان «سین الف» است، متأسفم از دیدگاه خاصتان از پدیدۀ «دین». من مؤمن به هیچ دینی نیستم (بطور کلی، هیچگونه علایق و اعتقادات دینی و مذهبی در خود نمی یابم)، ولی ادیان را بعنوان پدیده های فرهنگی و اجتماعی ارج می نهم. در قرن بیستم تقریباً تمامی جنایت هائی که بر انسان ها روا شد بوسیلۀ انسانهائی بود که رسماً ضد دین بودند: مائو، استالین، پل پت، …؛ هیتلر هم اگر چه رسماً و از جهت خانوادگی یک مسیحی کاتولیک بود، مسیحیت را دین بردگان می دانست (این از دیدگاه تاریخی درست است تا قرن سوم میلادی – تا قبل از آنکه مسیحیت دین رسمی امپراتوری روم شد، ولی این عقیده ای بود که فریدریش نیتچه بسیار در موردش قلمفرسائی نمود؛ او مسیحیت را فلسفۀ افلاطونی میدانست که برای بردگان قابل هضم شده است). در مورد اسلام، تشریف ببرید به هندوستان (و بطور کلی چنین است که ترویج اسلام در هندوستان بوسیلۀ صوفیان ایرانی انجام گرفته است، بوسیلۀ افرادی از سهرورد زنجان، از گیلان، از اصفهان، از شیراز، …) و دریابید که تعدادی ازشریف ترین انسان های جهان بشریت را می توان در میان همین مسلمانان یافت. برای من انسانیت ملاک است، و در بین بخصوص مسلمانان هندوستان بسیار انسان های نیک ونیک سیرت می توان یافت. بر این باورم که ادیان و بطور کلی فرهنگ ها را باید با بهترین ثمرات آنها سنجید، نه با بدترین آنها (برای بد بودن، انسان نه احتیاجی به دین دارد و نه احتیاجی به فرهنگ).
سین الف
گاریچینا گفت:
@آفتاب
ذو جنگ خانمانسوز جهانی درگیری مذهبی نبود. به عبارتی یه «طرف قضیه» دینه نبود
گاریچینا گفت:
ذو=دو
ناگهان بالتازار گفت:
البته دومي رو ميشه يك كمي نژادي ـ مذهبي بهش نگاه كرد.
آرمان اصلي هيتلر پيروز شدن بر يهودها و كمونيستها بود. همانقدر از يهوديها متنفر بود كه از كمونيستها !!!
اما قدر مسلم نميخواست مسيحيت رو رواج بده !!!
از اين بابت بايد گقت كه حرف شما درسته
اصولاً جنگهاي كلاسيك مذهبي قرنهاست كه اتفاق نيافتاده (مانند آنچه براي فتح اورشليم بين مسيحيان و مسلمانان رخ ميداد)
رهگذر گفت:
بکارت !
خوبه یا بد؟
میخوام راحتتون کنم ….
بنظر من 99% خانوما بکارت براشون یه چیز دستو پا گیره !
از نظر آقایون
اونایی که تو دوران مجردی حد اقل یک تجربه در این مورد داشتن (پانچینگ ) راحت تر با این مسئله کنار میان
اونایی هم که این تجربه رو نداشتن براشون سخته که این شرایط را بپذیرن
مثله اینه که آدم سهم خودشو از زندگی پس نگیره
انگار یه نفر دیگه حقتو خورده باشه !
هرچند تجربه خارق العاده ای نیست!
بیشتر یه جور وسواسه !
تو مسائل سکسی اگر به اندازه کافی امکانات در دسترس باشه و در زمان مناسب همه شیرین کام بشن نصف مشکلات امروز مملکت حل میشه
Bahar گفت:
«مثله اینه که آدم سهم خودشو از زندگی پس نگیره
انگار یه نفر دیگه حقتو خورده باشه ! »
سهم؟! حق؟! از همینجا مالکیت و «زن جزو اموال مرده» به وجود میاد.
رهگذر گفت:
سهم از زندگی …..!
تصور کن همه آدمای دنیا یک تجربه بخصوص در عمرشون داشته باشن و تو موفق به انجامش نشدی …!
اصلن بحث مالکیت نیست
فقط تجربه ست
هرچند تجربه خارق العاده ای نیست!
بیشتر یه جور وسواسه !
مریم گفت:
جالبه…
Parvaaz گفت:
همش یک سوم دخترا بکارت ندارند وقت نکاح؟ فاجعه. زن باکره مثل هندونهٔ سر بسته میمونه.
Arash گفت:
آمار بسیار مزخرف و احمقانه ای است . این که کاری ندارد که هر کس با ادعای آمار گیری محرمانه یک سری ارقام مختلف دست و پا کند و عدد سازی کند آن را به وزارت بهداشت و کشور و اطلاعات و … منتسب کند و از طریق ایمیل و وبلاگ و شبکه های اجتماعی پخش کند .
من ادعا نمی کنم که در جامعه مشکلی وجود ندارد . خیر . زیاد هم مشکل وجود دارد . ولی در این مطلبی که این وبلاگ انتشار داده ، برای اثبات بی اساس و کذب بودن این خزعبلات کافی است به سوال ها و موارد زیر توجه کنید :
1 – این گونه آمار محرمانه معمولا طبقه بندی شده و در اختیار افراد محدودی است و چون افرادی که به این آمار دسترسی دارند، محدود و مشخص هستند ، بنابراین کسی جرات انتشار این آمار را در سطح عمومی ندارد چون به راحتی امکان شناسایی او وجود دارد ، پس همچین ریسکی نمی کند (بحث جواسیس و اهداف مغرضانه سازمانی جداست و آن هم انتشار عمومی ندارد)
2 – اگر هم اطلاعاتی از این موارد درز کند، معمولا به صورت موردی (مثلا مورد 1 و 3 و 8 و …) می باشد و در جمع دوستان و محافل خصوصی مورد اطمینان به صورت شفاهی بیان می شود . هیچ مسئولی ، یک گزارش کامل را با جزئیات و فراوانی هر بند و مورد ذکر شده به خاطر ندارد . پس اگر فرض کنیم این گزارش محرمانه درست باشد ، فرد انتشار دهنده ی گزارش باید یک نسخه ( به صورت کپی یا اسکن یا عکس یا … ) از این گزارش را در اختیار داشته باشد که بتواند اینقدر کامل و دقیق و با ذکر جزئیات و درصد فراوانی هر مورد، آن را انتشار دهد. حال این سوال پیش می آید که : چرا فرد انتشار دهنده برای اثبات حرفش و جلوگیری از تکذیب آن و باور این گزارش توسط افراد آگاه و حتا عوام ، نسخه ی کپی یا اسکن یا … این گزارش را ارائه نکرده و فقط از زبان خودش آن را بیان کرده ؟
در صورتی که این فرد با هر نیتی (آگاه سازی یا اغراض سیاسی یا سازمانی یا …) این گزارش را منتشر نموده باشد ، حداقل برای حفظ اعتبار خود و ادعایش و تاثیر بسیار بیشتر بر مخاطب ، باید سندی محکم راجع به ادعا و یا نسخه ای از گزارش را ارائه میداد . در ضمن به خاطر داشته باشید که ساختن نسحه ای جعلی از این گزارش با نرم افزار های ویرایش تصویر مانند فوتوشاپ ، کار ساده ای است و او حتا این زحمت را به خود نداده و این گزارش بسیار سخیف تر و بی ارزش تر از آنست که حتا به آن اندکی فکر کنید .
3- انتشار دهنده ی گزارش ، هیچ اطلاعاتی راجع به جامعه آماری این گزارش و مشخصات آنها اعم از تعداد افراد مورد پرسش قرار گرفته ، سن ، تحصیلات و … آنها بیان نکرده و به صورت کلی گویی و با وقاحت و بی حیایی، بسیاری از هموطنان خود و زنان کشور اعم از خانم های شاغل در «شرکت ها» ، «مطب ها» ، «مغازه ها» ، «دانشجویان» و حتا مسافرین تورهای سیاحتی را علنا «فاحشه» و «تن فروش» خطاب کرده است .
بدیهی است سوالات پرسش نامه ی گزارش مورد ادعا ، بسیار شخصی بوده و کمتر کسی حتا بدون ذکر نام و مشخصات حاضر به بیان مسائلی چون : » داشتن رابطه جنسی واژینال و از دست دادن باکره گی قبل از ازدواج » ، » داشتن رابطه جنسی حهت تامین شهریه دانشگاه » ، » داشتن رابطه جنسی با همکاران و کارفرما در محل کار » داشتن رابطه جنسی با استاد دانشگاه جهت اخذ نمره قبولی » ، » داشتن هدف صرفا سکسی و جنسی از سفر به تایلند » ، » سفر به کشور امارات صرفا جهت اشتغال به فاحشه گی و کسب درآمد از طریق روسپی گری » و … می باشد .
کسانی که این نمونه آمارگیری ها را تا به حال انجام داده اند ، به خوبی می دانند که مردم کشور (با هر تفکر و مرام و قومیت و مذهبی) به سوال های بسیار عمومی تر و ساده تر و بدون مشکل تر از این گونه سوال ها در پرسش نامه ها جواب نمی دهند و اصولا با دیدن سوال های خیلی عمومی تر و بدون حاشیه تری از سوال های پرسیده شده در گزارش مورد ادعا ، به طور کلی از دریافت پرسش نامه و جواب به آنها خودداری می کنند و در صورت دریافت پرسش نامه ، یا آنها را باز نمی گردانند و یا به سوال های حتا ذره ای خصوصی جواب نداده و جای جواب آن سوالات را خالی می گذارند .
در آخر باز هم تکرار میکنم که من منکر وجود خیلی از مشکلات حتا مشکلاتی مانند آنچه در این گزارش هم آمده نیستم . ولی به ضرس قاطع می گویم که این گزارش و آمارگیری دروغی بیش نیست و متاسفم که جامعه از هر دو طرف (چه موافق و چه مخالف) دارد به به شدت در منجلاب دروغ و فریب و ریا و هوچی گری و ادعاهای احمقانه و عجیب و غریب فرو می رود و دروغ و تقلب و حرف های واهی مدت ها است تبدیل به ارزش شده و خریداران و گوش شنوای زیادی دارد ولی شرف و انسانیت و وجدان و راستگویی ( هر چند که به ضرر خود ما باشد ) دیگر نه ارزشی دارد و نه خریداری .
bienteha گفت:
به نظر من اینکه آمار و درصدها تا چه حدی درسته واقعا چندان اهمیت نداره!!!
مهم اینه که:
خانه از پایبست ویران است!
تا وقتی فرهنک ما عرب زده و اسلام زده است…
تا وقتی زنها اختیار خودشون رو ندارن و به دید کالا و اموال یک مرد بهشون نگاه میشه…
تا وقتی مردها نمی تونن بفهمند که زن یک انسان مثل خودشونه و اونا برتری خاصی بهش ندارن…
تا وقتی به بهونه های مختلف جامعه رو با محدودیت و عقده پرورش می دن…
وضعیت ما روز به روز وخیم تر می شه …
Arash گفت:
@ bienteha
یعنی چی درست بودن این آمارها اهمیتی نداره ؟
آن کس که نداند و نداند که نداند ، در جهل مرکب ابد الدهر بماند .
مهم تر از اینها این است :
عوام سیاست زده و خاله زنک های خانه دار تحلیلگر اجتماعی !
در هیچ کجای دنیا که تا بحال خیلی جاهایش را گشته ام ، اینقدر کارشناس سیاسی و تحلیلگر اجتماعی در عوام (از راننده تاکسی و بانوی خانه دار بگیر تا کارمند اداره آب و فاضلاب تا خیاط و بقال محل که به خاطر وجهه مذهبی ، الان نماینده مجلس و شورای شهر شده تا …. ) ندیده ام !
ایرانیان صاحبنظر در همه ی مسائل و صاحب همه ی فنون !
در اروپا ، اکثر جوانان به زبان انگلیسی بسیار مسلط اند ولی با این حال اگر مثلن در آلمان از یک جوان آلمانی بپرسی :
Can you speak English
او با اینکه تا حد بسیار زیادی به انگلیسی مسلط است به شما پاسخ می دهد :
yeah , al little
یا
so so
ولی اگر در ایران از شمسی خانوم همسایه بغلی یا اکبر آقا بقال محل به انگلیسی همان سوال را بکنی ،
بادی در غبغب می اندازد و با اعتماد به نفس هرچه تمام تر می گوید :
yesss ! yesss ! yesss! yessssssss
و این در حالی است که او همین یک کلمه «یس» و در بهترین حالت چند تا کلمه ی رایج دیگر را بلد است و در صورت ادامه صحبت ، قادر به پاسخگویی نیست .!
همین آیدی تو، یعنی «بی انتها» هم یک جورایی به ایرانی بودنت بر می گردد …
بی انتها بودن ، طول زیادی لازم دارد ،
به جای آن به فکر عرض زیاد باش !
نسوان گفت:
یکی بیاد این بنده خدا رو خاموش کنه،،، چه جلز ولزی میکنی..
Arash گفت:
تو داری جلز ولز میکنی !
به ندرت جواب کسی رو توی نظرات دادی ! حالا که دیدی وقتی مسائلی رو که راجع به خودت و خونواده ات وجود داره به جامعه تعمیم دادی و اسمشو گذاشتی آمار محرمانه ،
ولی یکی اومده به صورت علمی اثبان کرده که این آمار جامعه نیست و صرفا میتونه آمار شخصی خودت و خونواده ات باشه ، حالا سوختی و داری جواب چرت و پرت میدی !
نه خانم واقعا مطلقه معلقه ! (البته از لحاظ عقل) رئیس جمهور من هم احمدی نژاد نیست . سریع برای رفع اتهام از خودت به بقیه تهمت نزن ! به جای این کارها جواب حرف های من ر. بده و. سند رو کن !
Arash گفت:
یک نکته را هم فراموش کردم بگویم !
کسانی که کار علمی – تحقیقی کرده اند و اکثر کسانی که Ph.D دارند و یا مشغول گذراندن و دفاع تز دکترا هستند ، میدانند چه می گویم .
یکی از دلایل برای دروغ و چرند و مزخرف بودن این گزارش احمقانه ،
کثرت موضوعات مورد تحقیق و بررسی (از استفاده از لارجر باکس تا فاحشه گری در دبی تا رابطه جنسی با همکار و کارفرما و استاد) است و معمولا هر تحقیق آماری ، برای جامعه آماری هدف (مورد بررسی) پرسشنامه ی یکسانی دارد وگرنه امکان تحلیل آماری موضوع نه با spss و نه با Minitab و نه هیچ روش دستی یا نرم افزاری ای وجود ندارد و تمام این موضوعات ذکر شده ، در یک پرسش نامه ، از لحاظ علمی و منطقی نمی گنجند .
و از لحاظ بافت جمعیت آماری هم ، برای بررسی و تحلیل درست ، باید از یک جنس و دارای مشترکاتی باشند . در صورتی که در گزارش ارائه شده ، از زن و مرد گرفته ( زنانی که به دبی برای تن فروشی می روند و مردانی که به تایلند برای سکس می روند) تا دانشجو و منشی و کارمند شرکت خصوصی و فروشنده ی مغازه و … از همه و همه تحقیق به عمل آمده .
واقعا اعصابم بسیار خورد شد از این همه احمق فرض کردن مردم . کاش کمی هم سواد داشتید و این همه سوتی نمی دادید .
با دروغ مزخرفات و شایعات و حرف های خاله زنکی و در رفتن از زیر جواب (با بیان اینکه محرمانه است و فقط منت بر سرتان می گذارم و منتشر میکنم و شما هم بخوانید و باور کنید و اظهار تاسف کنید و چیز دیگری نگوئید) سعی در چه کمکی به این ملت زجر کشیده داری ؟
تازه تحلیل گر مسائل مذهبی و اجتماعی هم شده ای و ارتباط آنها را با آمار محرمانه ای که معلوم نیست از کدام سوراخت در آورده ای بررسی میکنی ؟
خود گویی و خود خندی ! حقا که هنرمندی !
شاید هم این مسائا در خودت و اطرافیانت وجود دارد و با تعمیم آن به جامعه به صورت کیلویی درصدی برای هر مورد انتخاب کرده ای و در آمار محرمانه ات آورده ای ؟
هان ؟ کدامش درست است ؟
Arash گفت:
ک نکته را هم فراموش کردم بگویم !
کسانی که کار علمی – تحقیقی کرده اند و اکثر کسانی که Ph.D دارند و یا مشغول گذراندن و دفاع تز دکترا هستند ، میدانند چه می گویم .
یکی از دلایل برای دروغ و چرند و مزخرف بودن این گزارش احمقانه ،
کثرت موضوعات مورد تحقیق و بررسی (از استفاده از لارجر باکس تا فاحشه گری در دبی تا رابطه جنسی با همکار و کارفرما و استاد) است و معمولا هر تحقیق آماری ، برای جامعه آماری هدف (مورد بررسی) پرسشنامه ی یکسانی دارد وگرنه امکان تحلیل آماری موضوع نه با spss و نه با Minitab و نه هیچ روش دستی یا نرم افزاری ای وجود ندارد و تمام این موضوعات ذکر شده ، در یک پرسش نامه ، از لحاظ علمی و منطقی نمی گنجند .
و از لحاظ بافت جمعیت آماری هم ، برای بررسی و تحلیل درست ، باید از یک جنس و دارای مشترکاتی باشند . در صورتی که در گزارش ارائه شده ، از زن و مرد گرفته ( زنانی که به دبی برای تن فروشی می روند و مردانی که به تایلند برای سکس می روند) تا دانشجو و منشی و کارمند شرکت خصوصی و فروشنده ی مغازه و … از همه و همه تحقیق به عمل آمده .
واقعا اعصابم بسیار خورد شد از این همه احمق فرض کردن مردم . کاش کمی هم سواد داشتید و این همه سوتی نمی دادید .
با دروغ مزخرفات و شایعات و حرف های خاله زنکی و در رفتن از زیر جواب (با بیان اینکه محرمانه است و فقط منت بر سرتان می گذارم و منتشر میکنم و شما هم بخوانید و باور کنید و اظهار تاسف کنید و چیز دیگری نگوئید) سعی در چه کمکی به این ملت زجر کشیده داری ؟
تازه تحلیل گر مسائل مذهبی و اجتماعی هم شده ای و ارتباط آنها را با آمار محرمانه ای که معلوم نیست از کدام سوراخت در آورده ای بررسی میکنی ؟
خود گویی و خود خندی ! حقا که هنرمندی !
شاید هم این مسائا در خودت و اطرافیانت وجود دارد و با تعمیم آن به جامعه به صورت کیلویی درصدی برای هر مورد انتخاب کرده ای و در آمار محرمانه ات آورده ای ؟
هان ؟ کدامش درست است ؟
نسوان گفت:
آقا جان کمی آرومتر.. یک بر دیگه متن رو بخون. نویسنده نوشته که این آمار صحت اش معلوم نیست. گفته «اگر درست باشد…»
کجای این نوشته ادعا شده که این آمار سندیت دارد؟ اصلا امری از این دست که خودتون اشاره کردید نمی تواند منتشر شود ..
حالا شما چرا آتیش گرفتید؟ زنگ بزنم ۱۲۵ یا باهمون روش آفتابه رییس جمهور منتخب خودتون میریزن همونجا که سوخته؟
ناشناس گفت:
مگه آدم میتونه به هر خزعبلی استناد کنه؟ چرا الکی از این نوشته سراسر غلط دفاع میکنی؟ لولیتا چقدر رفتارت به جمهوری اسلامی نزدیکه و چقدر متعصبی
امید 5 گفت:
مگر شما در سطر 12 و یا 13 ننوشتی که » آمار خود گویاست. قضاوت را به شما میسپارم » ؟
مگر شما از خوانندگان انتظار نداری که در عوض چیزهائی که نوشتی دست به قضاوت بزنند؟ خوب از کی تاحالا مد شده از مردم درخواست قضاوت بشه در مورد موضوعی که به قول خودت ، خودت هم به درست بودن آن شک داری؟
تا آنجا که من عقلم از مقوله قضاوت قد میدهد، قضاوت باید براساس مدارکی باشد که حداقل به طور نسبی در درست بودن آنها کمتر شکی باشد.
حالا بالاخره این موضوع دروغ است و یا نیست؟ خوانندگان باید در چه موردی » قضاوت » بکنند؟
دیگه اگه حالا با گفتن یک دروغ شیرازه کار از دستت در رفته سعی نکن با دروغ دیگری روی آن را بپوشانی.
حداقل آدم باید یک جو شرافت درش باشد و مردانه بگوئد که » من اشتباه کردم. طرز نوشتنم درست نبود. »
ونه اینکه سعی کند اشتباه خودش را با یک اشتباه دیگر ماست مالی بکند.
تمام حرف من همین است. قدم اول برای درست کردن جامعه ایران همین مبارزه با دروغگوئی ، هوچیگری ، افراط و تفریط در انجام دادن کارها است.
باید ما ایرانیان یاد بگیریم که درست و منطقی و علمی فکر کنیم. و از افراط گرائی و دروغگوئی بشدت پرهیز کنیم. شما اگر میخواهی توجه مردم را برعلیه جمهوری اسلامی جلب کنی لازم نیست دست به افراط گوئی بزنی و اعتبار خودت را در پیش شنودگان از دست بدهی.
سعی نکن با مسخره کردن آرش ، اشتباه خودت را بپوشانی. این یک اخلاق خیلی زننده است که باید ترکش کرد.
Arash گفت:
تو داری جلز ولز میکنی !
به ندرت جواب کسی رو توی نظرات دادی ! حالا که دیدی وقتی مسائلی رو که راجع به خودت و خونواده ات وجود داره به جامعه تعمیم دادی و اسمشو گذاشتی آمار محرمانه ،
ولی یکی اومده به صورت علمی اثبان کرده که این آمار جامعه نیست و صرفا میتونه آمار شخصی خودت و خونواده ات باشه ، حالا سوختی و داری جواب چرت و پرت میدی !
نه خانم واقعا مطلقه معلقه ! (البته از لحاظ عقل) رئیس جمهور من هم احمدی نژاد نیست . سریع برای رفع اتهام از خودت به بقیه تهمت نزن ! به جای این کارها جواب حرف های من ر. بده و. سند رو کن !
ناشناس گفت:
Instead of killing and dying in order to produce the being that we are not we have to live and let live in order to create what we are.(Albert Camus)
us)
Bahar گفت:
This is a nice talk (Knowledge doesn’t change minds. Relationships change minds):
ALI گفت:
+
–
خمینی وقتی آمد گفت
» … ما فقط نیامده ایم که برای شما خانه و اتوبوس را مجانی کنیم ما فقط دنیای شما را نمی خواهیم آباد کنیم
می خواهیم معنویات شما را هم بسازیم …»
یه چیزی با همین مضمون
محمدرضا گفت:
نه منطق جدلی این پست (که مثلا چون ۳۰٪ دخترها باکره نیستند ما منحط و بیچاره شدیم) را قبول دارم، نه استنادش به آمار بندتنبونی چنگی به دل می زند و نه زمختی مطلب در پیوند ۰۰۰ با شقیه قابل اعتنا است.
کلا پوپولسیم در حد لالیگا. لطفا دیگر ۲۰:۳۰ تماشا نکنید، اثرات مخربی رو ذهنتان گذاشته.
بینام بینشان گفت:
+++++++++++
بهنام رها گفت:
يادمه موضوع پايان نامه يكي از دوستان اين بود «تاثير تغذيه با روغن كنجد و اثر آن بر روي شير مادر» رفيق ما خيلي جدي آمد تا از موضوع دفاع كنه خيلي هم مصمم بود كه موضوع تاپي پيدا كرده و خيلي جديده و كسي تا حالا روي اين موضوع كار نكرده تو جلسه دفاع پرپزال استاد ازش پرسيده بود چطور ميخواهي اثر روغن كنجد روي شير مادر را اندازه بگيري؟ جامعه آماريات چه كساني هستند؟ شير مادر از كجا ميخواهي تهيه كني؟ روش اندازه گيري چيه؟ اون هم هاج و واج مونده بود كه چي جواب بده. فكرشو بكن!!!! بابا يكمي تو انتخاب موضوع پايان نامه دقت كنِد
ساقی ب گفت:
لازم نیست همه پایان نامه ها جامعه آماری داشته باشه ، شاید کار دوست شما صرفا تئوریک بوده ، یعنی روی ترکیبات شیمیایی مواد غذایی به صورت تئوریک کار کرده . شاید نمونه هاش موش آزمایشگاه باشن . شاید کارش روش کتابخانه ای بوده و از گزارشات دیگران بخواد استفاده کنه و…. ، یا استاد خیلی گیر الکی بوده یا رفیق شما واقعا نمی دونسته چی کار میخواد بکنه .
بهنام رها گفت:
منظورم اين بود كه هر كدام از موارد نظر سنجي شده ميتونه موضوع يك پايان نامه باشه ولي منبعي براي تحقيق و مطالعه وجود نداره. در ضمن رفيق ما محدوديت فرهنگي را در نظر نگرفته بود
ممنون از دقت نظرشما
tiamhoseini گفت:
سلام ، من یه دوست مذهبی دارم می گفت برای آمار شما غلطه ، اگه میشه منبع آمارتون رو بگیر
MissFrequestion گفت:
مورد اول تا دهم به استثنای سوم، به نظر من هیچ اشکالی ندارن. باعث و بانیش مقام معظم هم که باشه، کشور مال امام زمان هم که باشه، این موارد مایه ی خرسندیه. دراین 9 مورد که اشاره کردم، مگه بده آدم واسه سکس خرج کنه؟
صدف گفت:
این امارها برچه اساسی تنظیم شده مثلا بر چه اساسی تخمین زدن که انقدر درصد زنان برای سکس به دبی میرن و فلان درصد مردان برای سکس به تایلند میرن مصاحبه شده اگر نه از کجا باین درصد ها رسیدن . از اینمه تو ایران فساد داره بیداد میکنه حرفی نیس ولی این امارها رو قبول نمیتونم بکنم
namnamir گفت:
در اين كه وضعيت وخيم هست شكي نيس اما امكان داره مرجع(ها) يا منبع(ها) رو هم به صورت ليستوار معرفي كنيد؟
آریا گفت:
این آمار واقعا ایراد داره. میشه لطفا از دوستتون بخواهید که یه لینکی از این آمار وزارت بهداشت بده؟ چون اگه وزارت بهداشت اون رو منتشر کرده باشه باید رسانه ای شده باشه مگر اینکه دوستتون به جای خاصی وصل باشه که باز هم به نظر من باید سند ارائه بده. من با کلیت حرفای شما و نتیجه گیریتون موافقم اما نه بخاطر آماری که ارائه کردید. قبول دارید هرکی میتونه یه وبلاگ بزنه و همینجوری واسه خودش یه سری آمار و ارقام از رو هوا منتشر کنه؟!! قصد اهانت یا جسارت ندارم فقط خواستم بگم که برداشت مخاطب میتونه چجوری باشه.
نسوان گفت:
عزیز جان اشاره شد که امار منبع موثق ندارد. در مملکتی که نرخ تورم اش توسط بانک مرکزی درست منتشر نمی شود چه انتظار داری؟؟
آریا گفت:
خب قبول. اما این چیزی کم نمیکند از رسالت من و شما در مسیر صحیح اطلاع رسانی. کمی فکر کنید در مورد این جمله:
“… بر اساس تحقيق بعمل آمده توسط وزارت بهداشت با پرسشنامه ها بدون نام در خصوص مسائل جنسي استخراج شده است.”
ما باید بالاخره یه فرقی داشته باشیم با بانک مرکزی جمهوری اسلامی یا نه؟؟!!! البته اینکه با هر کسی باید به سبک و منش خودش مبارزه کرد هم دیدگاهی است (که من نمیپسندم).
حمید ناظری گفت:
بحث پیچونده شده. اگر حرف اصلی این نوشته اشاره به ناهنجاری شدید رفتار جنسی مردم باشه، به نظرم همه موافق هستند. واگرقصدش تاکید بر اهمیت سکس باشه و اینکه وقتی جامعه برخورد مناسب نداشته باشه تبعات ناجوری هم به بار میاد، بازهم تردیدی نیست. پس در جمهوری اسلامی که هیچ آمار درستی به هیچ کس داده نمیشه (حتی مجلس) انتظار یه کار آکادمیک و دانشگاه پسند رو داشتن باعث میشه آدم از ترس گیر دیگران به آمار و اطلاعاتش، سکوت کنه . اینم خوب نیست. هست؟
اما لحن به شدت معترض نوشته و این واقعیت مشهود که نویسنده خانوم بوده، بعضی آقایون رو به واکنش واداشته. همین نشون میده که مردای جامعه ما دوست ندارن این قبیل حرفها رواز خانومها حتی بشنون و عصبی میشن و این خیلی بده.من اگر زن بودم به لحن معترضین اعتراض میکردم: این چه لحن کامنت گذاشتنه: «آمار بسیار مزخرف و احمقانه ای است»! همون جمله اول با توهین شروع شده. خانومها به نظرم باید بدونن که راه واقعا درازی در پیش هست تا مردهای خشن شده و عصبی و ناکام ما، که بی تردید از مشکلات جنسی جامعه ما رنج میکشند، بی عصبیت در مورد این ناهنجاری ها نظر بدن.
راستش من ازوبلاگتون خوشم اومد. موفق باشین.
آریا گفت:
من هم گفتم که با کلیت مقاله و حتی نتیجه گیریش موافقم اما اون نتیجه گیری رو میشد جور دیگه هم انجام نداد و نیازی به ارائه این آمار و ارقام وحشتناک نبود. لطفا توجه کنید: «سه ميليون و هشتصد هزار لارجر باكس» و درنظر بگیرید که چه نسبتی از مردم ایران مرد هستن و چه نسبتی از اونها دوران بلوغ رو رد کردند و توانایی انجام سکس دارند و از بین اونها اساسا چا تعداد میدونن که لارجر باکس چی هست و اساسا آیا چینن چیزی هم وجود داره و حالا چه تعدادی هستن که راههای تهیه اون رو (که فکر کنم عموما اینترنت باشه) بلد باشند ضمن اینکه لارجر باکس هم اساسا مثل ویاگرا یا کاندوم نیست که برای هر بار سکس یه دونه اش نیاز باشه! و من مطمئنم که از فردا (و شاید همین امروز) صندوق ایمیل من پر خواهد شد از ایمیلهایی برگرفته از آمار فوق و دهان به دهان خواهد چرخید و هر روز و هر روز بر سطحی نگری و دهان بینی ما ایرانی ها خواهد افزود. حق با شماست: «بحث کمی پیچونده شد» اما هدف فقط اشاره ای بود به گوشه دیگری از زشتی رفتار ما (لطفا نویسنده مطلب به خودش نگیره) که بعضا کم خطرتر از سکس لجام گسیخته و آزاردهنده هم نیست.
آریا گفت:
خب قبول. اما این چیزی کم نمیکند از رسالت من و شما در مسیر صحیح اطلاع رسانی. کمی فکر کنید در مورد این جمله:
«… بر اساس تحقيق بعمل آمده توسط وزارت بهداشت با پرسشنامه ها بدون نام در خصوص مسائل جنسي استخراج شده است.»
ما باید بالاخره یه فرقی داشته باشیم با بانک مرکزی جمهوری اسلامی یا نه؟؟!!! البته اینکه با هر کسی باید به سبک و منش خودش مبارزه کرد هم دیدگاهی است (که من نمیپسندم).
نسوان گفت:
حرفت صد در صد قبوله.. اگر تو تونستی آمار تایید شده ای بدی برای ما بفرست تا منتشر کنیم
. باور کن ما در این مقطع کار بیشتری از دستمان ساخته نیست.
ناشناس گفت:
من نمی دونم که این آمار های کیلویی از کجا می آد ؟اگه این یه کار تحقیقاتی هست ، ؟جامعه آماری کجا بوده تهران شهرستان ؟ منطقه پول دارنشین ؟ فقیر نشین؟ تحصیلات این آدمها چی بوده؟ 35 درصد دختران بکارت خود رو قبل از ازدواج از دست می دهند؟ ایرانی ها محال این اطلاعات رو به این سادگی در اختیار کسی بزارند.آمار ترمیم پرده بکارت رو از کجا آوردند؟ کسی که می ره برای ترمیم می خواهد که آبروش نره بعدش به این راحتی بیاد بگه که پرده اش رو دوخته تا آمار بگیرند؟حتی دختر های که این کار رو می کنند به مادر و خواهرشون نمی گویند .این عادت ایرانی هاست که با توجه به تجربه شخصی شون درصد می دهند بیرون .درصورتیکه کارهای تحقیقی اینجوری بسیار پیچیده است.حتی برای یکی از این درصدهای اعلام شده باید ماهها کار کرد و مستند و بامنبع باشه.
برای کار غیرقانونی مثل سقط جنین چه جوری امار می دهند؟ بعدش هم امارها یه جوری داره جامعه زنان رو زیر سوال می بره . که مثلا دختران در دانشگاه برای نمره با استاد سکس دارند ! پس لابد باید دختران رو در رفتن به دانشگاه محدود کنیم ؟یا اگه به امارات میرند برای سکسه . یا سکس داشتن مردان قبل از ازدواج مشکلی نبوده و نیست ولی بی پرده بودن دختران معزل اجتماعیه و جامعه رو به انحطاط می بره؟زنان شاغل حتما به کارفرما می دهند . . اگه این آمارها نشانه فساده چرا فقط از زوایه زن بهش نگاه کرده ؟ حتی امار زیبایی اش هم اینه که زنها دنبال زیبایی هستند چون می خواهند برند و به استاد و کارفرما و کشور امارت تن فروشی کننددختر ها برای شهریه تن فروشی می کنند ؟پسر ها چکار می کنند؟
darkestespresso گفت:
ما قبلا به تقسیم میتوز میشدیم امان از ادست غرب !
نیکـــــا گفت:
بعید نیست این آمار
وقتی همه هم کلاسی های من رابطه جنسی با استاد ها دارن
و همه دوستان پسر از ابعاد آلتشون دچار تشویشند
و تقریبا همه دوستان صمیمی ام باکره نیستند
و خودم اولین سکسم در 14 سالگی اونم با تجاوز بود همه اینها رو باور میکنم
Hamed گفت:
سلام. با اینکه این آمار اغراق آمیز و غیر واقعیه اما حقیقت داره دوستان تو مملکت ما این درصدها واقعن هستن.
البته به شخصه به هیچ عنوان نمیگم که سکس کار بدیه
خوب یکی از نیازهای بسیار مهم انسانه اما روسپی گری……..
در ظاهر کشور اسلامی اما در باطن از خیلی کشورهای اروپایی بدتریم
goli گفت:
az در هر روز 3پرواز به تايلند انجام ميشود كه صرفا جهت مسائل سكسي ميباشد.
از این خبر به بعد خیییلی دیگه غیره واقعی به نظر میرسه! مثلا:
21درصد دختران دانشجو براي تامين شهريه دانشگاه خود معمولا به سكس روي مي آورند
این داره میگه در این حال خیلی بیشتر از ۲۱ % مثلا حداقل ۵ برابر این مقدار باید مشکل مالی داشته باشن که یک پنجمشون بگی به خاطر مشکل مالی رو به سکس اوردن.. این میشه یعنی بالای ۱۰۰ %
خییلی خییلی غیره واقعی به نظر میرسه!!
پشمالو گفت:
بابا اینقد به این طفلی گیر ندین…هدف وسیله رو توجیه می کنه
شازده کوچولو گفت:
دروغگو
سامان ساسانی گفت:
متاسفانه آمارهایی که ممکن بود بعضا درست باشه، زیر سایه ی آمارهای دور از ذهنتون اصلن به نظر نمی آد. متأسفم برای نگاه غیر کارشناسانه و آمارهای غیر واقعیتون
بازتاب: سکس در ایران | آتنا